a beginning of an awesome adventure!

a beginning of an awesome adventure!

Tuesday, June 19, 2007

Hari Selasa!!!! yay!!!

fuhhh.... sudah lama saya tidak mengepos di blog..
maklumlah..minggu lalu saya teramat sibuk sekali.dan wifi jiran saya disambar petir..justeru itu mengakibatkan saya juga kehilangan wifi. sedihkan?
tetapi itu bukannya isu saya untuk minggu ini.

minggu ini saya ingin menceritakan kisah 'adventure' saya di ipoh pada minggu lalu.
seperimana yang anda telah baca di blog peribadi saya. saya telah menyediakan sebuah jadual untuk penggembaraan saya di ipoh.

rabu - 13hb jun
penggambaran bermula pada 5.oopagi.lokasi pertama adalah di FRIM kepong.kemudian pada waktu tengah hari, kami bertolak ke lokasi yang kedua di Petaling Street.cuaca pada hari pertama penggambaran kami adalah baik.hujan sedikit di sebelah petang.
semasa proses penggambaran di petaling street.kami berada di dalam sebuah tokong.suasana didalam sangatlah mententeramkan.tetapi ada sedikit 'insiden' yang mengganggu konsetrasi saya..iaitu ada segolongan pekerja didalam tokong itu memanggil Bak Kut Teh untuk makan malam mereka!!!! ARGHHHH!!!!!
aku giler stresss sial!! sebab kru-kru kami adalah berbilang kaum.jadi makanan yang tidak halal adalah haram semasa di lokasi!!! chau cibai!
nasib baik saya adalah seorang yang berpandangan jauh...jadi perkara - perkara itu tidak dapat melemahkan semangat perjuangan saya.
setelah tuan pengarah mengatakan 'WRAP'. saya dan beberapa rakan segera bergegas ke kedai Bak Kut Teh! kami belasah Bab*-Bab* sampai tak ingat dunia..baekkkkkknya.
setelah selesai semua,saya balik ke rumah untuk bersiap sedia sebab gwa kena bertolak ke Ipoh pada malam yang sama.
cuba anda bayangkan..dengan perut yang kenyang,air cond kereta yang sejuk dan 2 1/2 jam perjalanan ke ipoh.MENYEKSAKAN!! dahlah 'travel' sorang.dah hampir 2kali aku nak kena dinding! haih...
FYI(untuk pengetahuan anda):waktu bangun 4.00 pagi (Rabu),waktu tidur 6.oo pagi (Khamis)

khamis - 14hb jun
sebelum saya sampai ke ipoh,bermacam-macam 'plan' telah saya fikirkan untuk sepanjang 2 hari saya di Ipoh...nyatalah jangkaan saya meleset sama sekali.hari saya bermula pada 8.00 pagi. untuk pagi ini,misi pertama saya adalah belasah Breakfast Buffet di Hotel.saya tinggal di Impiana Casuarina ipoh.boleh dikatakan hotel 5 bintang.jadi..urmmm..makanan di hotel boleh tahan jugak.tetapi sayang sekali.. mereka tidak ada cha siew pau dan 'glutinious rice' di barisan buffet itu. cis! kalau tidak.. muahahahahaha..
pada pagi itu, saya mempunyai beberapa temujanji dengan pembantu-pembantu di ipoh.jadi saya berjumpa dengan mereka di sebuah restoran bernama 'Restoran Tongkat Ali'.setelah selesai dengan urusan.mereka mengajak saya ke karaoke pada waktu malam...hehe. dengar khabar..cewet ipoh mmg boleh tahan..muahahahahaha. Butohlah!! mimpi ngeri saya bermula pada waktu malam! sebelum itu,biar saya ceritakan hari saya.selepas restoran itu,saya bertolak ke lahat untuk menunggu pengarah saya.dia datang dengan helikopter dari cameron.
setelah selesai,dia pun berangkat bersama heli.di pertengahan jalan , ipoh dilanda hujan ribut taufan kow kow maksimum 78petala langit!!! jadi heli terpaksa berpatah balik ke lapangan terbang ipoh untuk membuat pendaratan.disebabkan hujan itu.segala perancangan kami terjejas!malahan kos - kos penggambaran juga meningkat.gilerrr..tak tahan dah.kalau nak cerita sampai besok pun tak habis lagi...
waktu bangun 8.00 pagi (Khamis),waktu tidur 4.3o pagi (jumaat).

jumaat - 15hb Jun

hari bermula dengan penuh drama.tetapi berakhir dengan sempurna sekali.

*banyak lagi yang ingin saya kisahkan..tetapi sekarang adalah masa untuk makan tengah hari dan kawan - kawan saya ingin pergi ke jalan kelang lama untuk kena bak kut teh.
jadi saya terpaksa ikut mereka sekali.
untuk maklumat lanjut. kita jumpa di mosin untuk yamcha session.

sekian semua.

p/s:saya malas untuk meletakkan cerita ini di blog peribadi saya.MALAS!!ada faham! :)

3 comments:

Greg said...

Foooo. Sudah lama saya tak makan bak kut teh. Terasa pulak nak makan.

Jayzen said...

jom greg.. bila nak makan??? kita planning sekarang la..

Greg said...

ahaha...bila saya balik malaysia kita pergi makan, tapi tak tahu bila laa.

we'll roarsss ur socks off!!! AUUUUmmmmmm